POLITICA DE RETUR

Renunțarea la comandă și returnarea produselor comandate și plătite se poate face de către Clienți în următoarele condiții:


1. Drepturile consumatorului (persoană fizică)
1.1 Dreptul legal de retragere și termenul legal de retragere
Conform articolului 9 (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 relativă la drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, Clientul își poate exercita dreptul legal de retragere, fără a fi obligat să-si motiveze decizia, într-un termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data intrării în posesia fizică a ultimului produs, în cazul comenzilor de produse multiple, sau a ultimei piese, în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese. 

1.2 Modalități de exercitare a dreptului legal de retragere
Pentru a-și exercita dreptul de retragere, clientul poate completa formularul de retur din contul său de pe Site, sau poate transmite Vânzătorului orice altă declarație neechivocă în acest sens, pe cale poștală, mesaj electronic sau fax, la următoarele date de contact : Fernand Balcani 2.0 SRL, adresa Bucuresti Sectorul 1, intrarea Tudor Stefan nr. 41, camera 1, biroul 1, etaj 1, Telefon: 0749 080 098, E-mail: office@fernand.ro

Termenul legal de retragere este respectat atunci când formularul de retur sau declarația non echivocă a Clientului în acest sens este trimisă în cel mult 14 zile de la data intrării în posesia fizică a produselor conform dispozițiilor de mai sus.

Cu excepţia cazului în care Vânzătorul se oferă să recupereze el însuşi produsele, Clientul returnează produsele în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Vânzătorului decizia sa de retragere din contract. Termenul legal de retragere este respectat atunci când produsele sunt trimise înapoi de Client înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Returnarea produselor se poate face prin orice firmă de curierat preferată de client, cu confirmare de primire, cheltuielile de returnare fiind suportate de Client, la adresa: Strada Principala, nr 51A, Chiuza, judetul Bistrita Nasaud.

1.3 Produse excluse
Conform articolului 16 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 relativă la drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru următoarele categorii de produse:
-    produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
-     produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator; produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
Prin urmare Clientul ia cunoștință de faptul că nu se va putea prevala de dreptul său legal de retragere  asupra acestor categorii de produse. 
Aceste dispozitii se aplica fără a aduce atingere garanțiilor prevăzute la articolul 7 din prezentele TCV, care rămân pe deplin aplicabile.

1.4 Consecințele exercitării dreptului legal de retragere
În cazul exercitării dreptului de retragere conform condițiilor și termenelor prevăzute în prezentul document, Clientul va obține rambursarea sumei plătite către Vânzător incluzând contravaloarea produselor returnate precum și costurile livrării, cu excepţia eventualelor costuri suplimentare determinate de alegerea altei modalităti de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de Vânzător.
Rambursarea sumei plătite de Client către Vânzător va fi efectuată în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la recepționarea de către Vânzător a formularului de retur sau a declarației Clientului în acest sens.
Clientul îsi dă în mod expres consimțământul pentru ca rambursarea sumei plătite să se efectueze exclusiv prin restituire în contul bancar din care a fost efectuată plata, sau, în cazul plății în sistem ramburs, în contul pe care Clientul îl va indica în acest sens. Clientului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
Cu excepţia cazului în care Vânzătorul se oferă să recupereze el însuşi produsele, acesta poate amâna rambursarea până la data la care primeste inapoi produsele sau până la momentul la care Consumatorul ii va furniza dovada că a trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.

1.5 Diminuarea valorii produselor returnate
Produsele vor fi returnate  în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a facturii de achiziție.
Clientul va fi răspunzător pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit decât necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și, după caz, a funcționării produselor.
Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform valorii aducerii la conformitate.
Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc. fără ca acestea să fie aduse la conformitate. Valoarea produselor va fi diminuată conform valorii aducerii la conformitate.
Dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate și acestea. În caz contrar, valoarea acestora se diminuează din valoarea returului.
Dacă s-au achiziționat mai multe produse de același fel și se dorește returul pe toate, cumpărătorul trebuie să se asigure că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.

2.    Clienții persoane juridice (operatori economici) sau clienții care nu îndeplinesc calitatea de Consumator
Clienții persoane juridice (cu condiția de a-și declina calitatea la momentul plasării comenzii) pot returna produsele comandate pe siteul FERNAND în următoarele condiții:
-    Clientul poate informa FERNAND de intenția de a returna un produs în termen de 7 (șapte) zile lucrătoare de la data intrării în posesie a produsului/produselor, prin completarea prealabilă a formularului online de retur în care se va menționa motivul returnării și numărul IBAN al contului bancar în care trebuie efectuată rambursarea ;
-    Produsele trebuie returnate în termen de 7 (șapte) zile lucrătoare de la data completării formularului de retur;
-    Produsele returnate trebuie să fie în stare perfectă și ambalate în ambalajul original nedesfăcut și nedeteriorat;
-    FERNAND va returna prețul produselor returnate în termen de 14 (paisprezece) zile lucrătoare de la data de la recepționarea de către Vânzător a formularului de retur;
Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data la care primește înapoi produsele sau până la momentul la care Clientul îi va furniza dovada că a trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată;
-    Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza orice retur în cazul nerespectării condițiilor sus-menționate, sau de a accepta returul cu aplicarea unei penalități, în funcție de condiția contractuală nerespectată.






Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Te rugam sa citesti mai multe pe pagina de Politica GDPR si sa iti exprimi acordul privind Politica de Cookie-uri